onsdag 28 maj 2014

Ett slags tack och hej

Hej där!
Det har blivit glesare och glesare med blogginlägg från mig.
Jag har inte medvetet slutat blogga, men jag har inte tagit mig tid och kommer inte att göra det närmsta framtiden heller.
Många har kontaktat mig och undrar hur jag mår, jag blir lite rörd av omtanken och att det finns människor som faktiskt undrar och bryr sig.

Jag mår som jag har gjort det senaste halvåret. Jag har mina krämpor. Jag kommer ingenvart just inom vården, jag har gett upp tanken på att tex operationer ska kunna göra mig bättre, för ingen läkare vill iallafall ta det på sitt ansvar.
Jag har haft möte med min läkare på Klinisk genetik, och hans råd till mig nu, är att försöka lyssna mer på kroppen, spara på kroppen, ta det lugnt och acceptera att jag kommer att få leva med detta.

Därför har jag bestämt att det här året ska jag försöka ha så lite vårdbesök som möjligt, för jag är så trött på att fara fram och tillbaka till sjukhus.

Därför har jag också tillåtit mig att låta mig uppslukas av sånt jag tycker är roligt. Mina hobbys. Mitt hantverk.
Det tar mycket av min tid, och även energi men på ett positivt sätt.

Jag väljer att lägga min energi på sådant, och den räcker inte till att skriva om mitt liv. 

Min blogg kommer att ligga kvar, kan hända att jag återupptar bloggandet i framtiden, man vet aldrig.
Sporadiska glimtar ur mitt liv delar jag med mig av på Instagram (mumari). 

Så tack trogna läsare som följt mig och engagerat sig <3

                                  
En av mina nya kompisar på gården

10 kommentarer:

Alma sa...

Åh vad tråkigt att du slutar blogga. Har följt dig i bra många år. Jag håller tummarna för att det ska gå bra för dig på alla fronter. Må väl.
All lycka.
/A

Renathe Schneider sa...

Ta hand om dig!
Vi ses på instagram när du har lust.
Kram!
Renathe

Anonym sa...

Adjö kära vän,har följt din blogg under många år och ...ja....ord räcker inte för att beskriva den ledsamhet man känner.
Kram från en trogen läsare.

Monica sa...

Tack för en fin tid och jag önskar dig och din familj ett fint år <3 Om det är något du funderar över eller som man kan hjälpa till med så är det bara att skriva ett mail.

Kram från mig å katten <3

Monica sa...

Tack för en fin tid och jag önskar dig och din familj ett fint år <3 Om det är något du funderar över eller som man kan hjälpa till med så är det bara att skriva ett mail.

Kram från mig å katten <3

Anonym sa...

Det låter som ett väl genomtänkt val i livet. Du har så mycket kreativitet inom dig. Det tar ju också mycket tid och kraft att ta hand om en stor familj och husdjur. Hoppas sommaren blir fin och att du skriver någon gång så vi får se att du mår bra. Tack för allt du delat med dig av. Det kommer att saknas. Hälsningar från Ingela S.

Anne sa...

Tack for en spændende tid. Det har været så hyggeligt at se dine billeder.

Anonym sa...

Useful info. Fortunate me I discovered your site by chance, and I'm
surprised why this accident did not happened earlier!
I bookmarked it.

Here is my site June 21 Space ()

Junitjej sa...

Så trist att du slutar blogga, men jag förstår ditt val. Jag har följt dig och din blogg i många år nu.
Sköt om dig!

Monica sa...

Vill bara önska dig en trevlig midsommar med din familj och alla söta djur :)