tisdag 24 juli 2012

Röntgensvar

Jag fick svar på röntgen idag. Precis som jag förstod så syntes inget i bröstryggen, knölen i pekfingret syntes inte heller.
Däremot fick jag svar på varför lilltån fortfarande gör så ont och är svullen och röd. Den är bruten och det syntes att det inte var en ny fraktur.
Men det spelar ju liksom ingen roll, för man gör ju ingenting åt brutna lilltår.

Fast jag undrar hur lång tid det ska ta för den att läka???
Har den inte fått nog med tid på sig sen påskafton då jag gjorde illa den??

Ja, så det var det med det. Husläkaren är nöjd för att han har gjort vad han har kunnat och skickat på slätröntgen. Och här står jag och har lika ont som innan men det är bara att bita ihop för är man överrörlig och har eds så måste man bara lära sig att leva med det och se glad ut. Så är det.

1 kommentar:

Monica sa...

Om det är nu är någon tröst så har du inte röntgen-diagnostisk artros vilket är bra. Dock kan ju brosket vara uppluckrat och det förbaskat ont men det kan man knappt ens se med magnetkamera. Jag har dessa problem och det är inte kul. För man får inte bara ont i kotan utan även i ledbanden runt om som är ständigt inflammerade.

Om din lilla tå inte läker på sikt bör de göra något åt den. EDS är klurigt och det är svårt att få benbrott att läka och man kan behöva transplantera ben för att fixa detta.

Passa på att njuta av värmen för det gör gott.

Kram!