onsdag 5 september 2012

Om ringar och shabby

Go kvällens.
Nu är lugnet här, sovande barn och tända ljus. Tända ljus är det bästa med hösten!



Jag har sysslat med ringtillverkning. Jag ska försöka mig på att göra ett helt set med eds-ringar till en annan tjej med eds och överrörliga fingrar, utan att träffa henne irl och prova ut storlekarna. Jag hoppas att min metod att mäta fungerar! Innan jag pärlar på ringarna så ska jag skicka tillbaka stommarna så att hon får testa om de passar eller om de behöver justeras.
Spännande.
Men eftersom belöningen efter att med blod svett och tårar suttit och bänt till en ring är just att pärldekorera så blev jag tvungen att göra en ny till mig själv också!
Det blev en med massor av Swarovskikristaller i svart, ljusrosa och grått. Och ett par sötvattenspärlor. Den blev riktigt fin, men helt omöjlig att få bra på kort med iPhonen.



Nu har jag plockat ihop mina pysselsaker och sitter och tittar på när Roomservice ska inreda shabby chic.
Och apropå shabby, på flera ställen har jag sett såna här fåtöljer, de verkar himla populära nu och säljs för x antal tusenlappar i många inredningsbutiker:






Jag har nästan precis likadana ståendes ute på verandan. Jag är sjukt sugen på att spraymåla dem svarta och ta in dem. Byta ut de två gamla plyschfåtöljerna vi har nu.
Men då skulle jag behöva skaffa mig några fårskinn så att de blir mjuka och sköna att sitta i också och även om mina rottingfåtöljer kostar gratis så gör inte fårskinnsfällar som är tillräckligt stora det.
Men ändå, ett kommande projekt!

2 kommentarer:

Blommia sa...

Vilken vacker ide! Med ringarna!

JoHo sa...

Vilka härligt fina ringar! Och smarta!

Håller med om att de där fåtöljerna är snygga, skulle också gärna ha rotting inomhus just nu känner jag...