tisdag 27 augusti 2013

Något gammalt, något nytt

Lite mer människa idag.
I söndags var det sånt vackert sensommarväder att jag blev alldeles rastlös. När mannen kom hem såg jag till att han körde mig ut i skogen på fyrhjulingen. Kan man inte gå själv så får man ordna det för sig.
Vi hade picknick i ett litet jakttorn.
Mycket mysigt.
Men jag höll på att tuppa av i skogen. Det skumpade så på vägen dit, och den där förbannade värken i ryggslutet blev så illa att det bara svartnade för ögonen.


20130827-140204.jpg

20130827-140211.jpg

Igår tog jag det bara lugnt hemma med Telma medan resten var i skolan/jobbade.
Jag återupptog mitt projekt från i våras, döskallesjalen i lace-garn från Drops.
Den tog så lång tid att göra eftersom garnet är så tunt att jag lade den åt sidan i våras.
Imorse blev den färdig och jag ser att den var värd all tid den tog!
Så himla mysigt garn! Tunt men supermjukt! Och efter blockning blev den perfekt!


20130827-140523.jpg

Nu kom Loke precis från skolan och jag ska plocka fram lite mellanmål!
Före lunch idag åkte jag och Telma och handlade, jag såg att det var rea i byns klädbutik, så vi kikade in där.
Och jag kom ut med strumpor till mig och Telma, ett par jeansleggings och en skjorttunika till mig själv.
Skjortan kommer bli en favorit, märket är Capri Collection.


20130827-140745.jpg

2 kommentarer:

Görel sa...

Snyggt, snyggt och snyggt! Men gillar verkligen inte att du ska behöva ha så ont.

Monica sa...

Vad mysigt ni har det i skogen :)