måndag 30 september 2013

måndag och dan före......

Så gick denna dag. Jag ligger i soffan med Telma och hoppas på att hon ska somna. Hon har råkat sova middag för länge idag..
Hennes födelsedagspresenter är i alla fall färdighandlade och så fort hon har somnat ska jag slå in dem och blåsa upp lite ballongerå honblir överraskad när hon vaknar imorgon!
Hon har vetkligen varit upp, och ned idag. Varit både ledsen och ilsken, superspeedad och busig och samtidigt gnällt att hon mår dåligt. Men lite nässpray lindrar endel i öronen verkar det som.
Är hon fortfarande lika imorgon får jag ringa vårdcentralen.
Inskolningen på dagis är uppskjuten till onsdag.

Nu på kvällen har jag gosat med Lilla Lo. Hon ligger gärna och gömmer sig under soffan, så jag tar mig friheten att plocka ut henne därifrån när det är lugnt i huset för att få henne att känna sig trygg.
Och ikväll har hon både lekt och kurrat med mig i soffan. Bob har legat bredvid, han vill så gärna krama om hela katten, men jag säger att han får nöja sig med att sträcka fram sitt huvud och gosa.
Han har tvättat henne och hon har faktiskt accepterar det och kurrat samtidigt och en antydan till lek med honom har jag sett. Men hon vill sitta i mitt knä då, annars blir hon lite rädd.
Hon är lite annorlunda mot katter vi har haft tidigare, hon springer inte iväg och fräser, utan sitter stilla kvar och låter Bob nosa. Och blir han för hårdhänt så morrar hon, men sitter fortfarande stilla.
Jag tror det här kommer bli bra!

Nu har Telma somnat så det är lika bra att jag sätter fart med paketinslagning!

 


 


 

Inga kommentarer: