onsdag 20 november 2013

Onsdag

Det har varit förkylt hela helgen och i måndags var Loke, Telma och Alfred hemma från skola och dagis.
Idag skulle Telma åter till dagis, men planerna sprack när min bil vägrade starta. Sex minusgrader och batteriet är dött. Härligt.
Jag ska till doktorn i eftermiddag så då får jag ta makens bil som står hemma. Jag är en fegis och vill inte ta den i onödan när det är halt för jag har stora aggressioner mot den bilen inom mig. Vintertid så hatar jag hans bil för den är så tung i fram och lätt i bak pch med aoutomat så får den där sinnessjuka pickupen sladd när man minst anar det.
Men till eftermiddagen borde halkan ha släppt.

Så jag och Telma blir hemma idag.
Igår var vi och hälsade på Sandra och Mimmi.
Sandra var snäll och hjälpte mig att knäppa kort påmin senaste stickade tröja som har ett väldigt avancerat spetsmönster på ryggen och ärmarna. Jag blev riktigt nöjd med den!
 Annars så roar jag mig med Blocket.
Jag letar efter soffor men kan inte bestämma mig för vad vi ska ha. Mer än att det ärhög tid att byta ut våra två skinnsoffor.
Vi behöver mer sittplatser, två tresitssoffor räcker inte.
Jag är inne på en sån där stor typ u-soffa med divaner, samtidigt så gillar jag klassiska soffor, kanske en tvåa och två treor?
Jag är bäst på att vela och jag är ohyggligt snål, så när jag har velat och skrollat på blocket tills jag kräks bara jag ser en soffa så slutar det väl med att vi behåller dom vi har nu.

Inga kommentarer: