onsdag 4 december 2013

Long time no.....

Hej onsdag!

Idag är det nästan lite vinter. Telma blev både förvånad och lite besviken när vi gick till bilen imorse; Snö!! Men varför har inte snögubben kommit?
                        

Själv har jag varit på uppföljning på närpsykiatrin. Jag nämnde att jag haft besvär av hjärtklappning och väntar på ett ekg att göra hemma.
Inte bra... Just nu har hjärtklappningen varit borta i ca en vecka. Men sköterskan måste konsultera doktorn.
Jag ska fortsätta med Concertan tills vidare men om hjärtklappningen kommer tillbaka måste jag sluta omedelbart och helst åka till akuten.
Isåfall måste jag antagligen sluta med concertan tills orsaken till hjärtklappningen är utredd. Eventuellt kunde man byta medicin till Strattera, men eftersom concerta funkat så bra i övrigt är jag verkligen inte sugen på att sluta med den. Att gå tillbaka till mitt jag innan jag började med concerta känns lite som att skriva under skilsmässopapper...

En tid hos optikern har jag bokat också. Min syn verkar ha förändrats, jag ser väldigt dåligt på håll och jag har börjat använda mina glasögon igen. Jag har inget val. Men vad som är nytt är att jag nästan ser lite dubbelt, och att jag måste ta av mig glasögonen när jag läser på nära håll. Är det för att jag håller på att bli gammal?
Jag fick tid för synundersökning redan imorgon.

Annars så håller jag på att bli sinnessjuk av mitt soffletande på blocket.
Jag vill ha nya soffor nu!
Men det är omöjligt att hitta tillräckligt stora eller många soffor i en och samma annons som samtidigt faller mig i smaken och inte får plånboken att skrika av dödsångest.
Jag gillar soffor med lite egen karaktär, jag vill ha soffor med stort sittdjup. Tyg är mysigt med skinn mer praktiskt....
          
...det lutar åt Ikeas modell Kramfors i brunt skinn. Minst två, helst tre.
        
Så lever livet i Mumaribo!

1 kommentar:

Monica sa...

Berätta för din läkare om att du börjar se dubbelt och fortfarande har problem med huvudvärk. Kram!