torsdag 30 januari 2014

Torsdag

Veckan är snart slut och jag har inte gjort ett vettigt handtag.
Igår var jag till doktorn för att prata om min envisa huvudvärk. Doktorn trodde nu att den kommer från nacken. När jag sa att jag inte har ont i nacken, i stort sett inte alls, så klämde hon till på nackmusklerna så jag vrålade rätt ut, okej, det gjorde väldigt ont, men det känns ju inte annars. Har inte alla ont där om man klämmer?
Hon föreslog att sjukgymnasten skulle prova akupunktur i nacken, så jag får ta upp det med sjukgymnasten.

Förresten är jag riktigt blond igen! Det tog ett tag att bleka ner allt det mörka, men nu är jag nöjd.

Håret kapade jag hos frissan för några veckor sedan, men jag blev inte riktigt nöjd med frisyren..

Idag hämtade jag ut ett paket med garn. Jag ska ge mig på att sticka en tröja, trots att jag inte alls kan begripa hur mönstret är uppbyggt. Man ska sticka tröjan från ärm till ärm, alltså börja med den ena ärmens mudd, sen ärmen, kroppen och sist andra ärmen.
Men det löser sig nog vartefter.

Nu måste jag försöka väcka Telma som somnade på soffan så fort vi kom hem från dagis, hon brukar inte vara så här trött, bara hon inte håller på att bli sjuk igen!

Inga kommentarer: