tisdag 24 januari 2012

Kära Sjuk-Dagbok.

Alltså, jag står inte ut.

Det blir glesa och gnälliga inlägg i bloggen just nu, kanske bättre det än täta gnälliga?

Just nu har jag väldigt svårt att tro att det kan vara så som tandläkaren sa, att min extremt svullna kind är svullen på grund av en överansträngd muskel?
Jag känner ju vilket tryck det är, det till och med drar i nästippen för att kinden är så svullen. Sovit så där kan man säga. Riktigt uselt om jag ska vara ärlig. När ska jag få sova en hel natt?
Jag är så less nu. Är det inte det ena så är det det andra. Kan jag inte bara få vara bra i hela kroppen? Eller åtminstone  bara ha någon enstaka krämpa?

Men tänk positivt, Ellen var inte magsjuk igår i alla fall, det var bara falskalarm. Hon är pigg och frisk. I eftermiddag ska jag ta med henne till vårdcentralen så att en läkare får pilla ut den där örhängesploppen som är inväxt i hennes örsnibb.

8 kommentarer:

Annki sa...

Låter ju mer som en inflammation eftersom du känner ett tryck... Hoppas du får hjälp och blir av med det snart!!

skönt att ni i alla fall slapp magsjuka!

Eva H i Metbäcken sa...

Man FÅR gnälla i sin egen blogg! *ler* Jag ska gnälla lite i min med om en stund... ;/
Har inte heller sovit de två senaste nätterna pga smärtan i "magen". Så jag måste åka till Karlstad i morrn o kolla opp detta på gynakuten. En nätt liten resa på 13 mil enkel väg...

En överansträngd muskel brukar ju kunna ge en viss svullnad, men jag tycker mer det låter som en inflammation i käkpartiet av någe slag... Hoppas det löser sig! Håller alltid tummen hårt för dig vettu!
Kram

therese sa...

Har du kollat bihålorna? Det ska tydligen finnas någon sammankoppling mellan de två delarna. En bekant hade riktigt svår tandvärk i bakre käken och de trodde det berodde på visdomstanden..svullen ja men någonting, så träffade hon en läkare som skulle ge henne penicillin..och insåg att det var bihåleinflammation

mumari.com sa...

@therese, Hm, jaha? Jag är förvisso nästan jämt lite täppt och har ett sjukt beroende av nässpray... men jag har inte känt något för bihålorna. Jag kanske ska se om läkaren som min dotter ska träffa i eftermiddag kan tänka sig att ta en snabbtitt...

Mi sa...

Ett litet tips för dotran är att när det väl är dags för örhängen igen köra med micro labretter i titan istället för vanliga örhängen. Så byter man bara kulan till något roligare istället för att byta hela smycket.

Kör själv just dessa och det funkar sjukt bra. Slipper liksom skavet som plupparna ställer till med också, vilket är otroligt skönt.
http://www.crazy-factory.com/product_info.php?products_id=3744

mumari.com sa...

@Mi, Vad smart! Det har jag inte tänkt på! Nu kommer det få växa igen, men jag ska tänka på det när hon är redo och vill ta hål i öronen igen!

Mi sa...

@mumari.com, försök få henne att vänta tills hon faktiskt får komma till en riktig piercare också. Pistolerna som används för håltagning går inte att göra helt rena som jag förstått det, dessutom så trasar de sönder vävnaden istället för att skära igenom som nålarna gör.

mumari.com sa...

@Mi, Ja, det är nog bäst det. Jag tog hål i öronen med sån där pistol när jag var 11 år, men slutade använda örhängen efter nåt år för det blev jobbigt med alla småproblem.
Först nu har jag börjat använda örhängen igen!
Men mina andra "riktiga" piercingar har jag inte haft något problem med alls!