måndag 23 januari 2012

Om grädde på moset

Stressa-stressa-stressa...

Jag var rejält nervös när det blev min tur hos tandläkaren. Han började klämma och känna på kinden och längs käkbenet. Han såg inget konstigt med visdomstanden och tyckte inte att den behövdes tas bort i första taget.
Efter att ha klämt överallt i kinden och käken så trodde han det var en stor käkmuskel som var överansträngd.
Han masserade den muskeln länge. Det var en ganska märklig känsla att bli masserad i munnen måste jag säga, men svullnaden minskade faktiskt något och jag kände mig mjukare efteråt.
Jag var tydligen alldeles öm och ansträngd i samma muskel på andra sidan också, även om det inte var svullet där. Konstigt.
Så det var det som gjordes hos tandläkaren som inte kostade gratis, och så fick jag en ny tid på torsdag för uppföljning.
Själv har jag svårt att tro att denna enorma svullnad kan bero enbart på en överansträngd muskel, men det återstår att se.
Jag smorde nyss in käken med Aloe Vera Heat Lotion, och tänkte ta lite Voltaren Gel som är antiinflammatorisk senare.

Efter tandläkarbesöket hastade jag vidare till bilprovningen, det var ingen väntetid alls där för obokad efterkontroll så det gick fort. Det var ju det avtagbara draget som kärvade (mannen smorde det), tutan som tutade för klent (vi tyckte att den tutade ganska normalt så vi har inte gjort nåt åt den) och något odefinierat fel på släpvagnskontakten (mannen tittade och undersökte den igår, men kunde inte hitta ett endaste fel, så den är exakt likadan som när jag fick en anmärkning på den).
Bilen blev godkänd utan problem, så jag börjar misstänka att förra besiktningsgubben bara hade en dålig dag eller hade något emot en gammal Volvo bara sådär ändå?

Väl hemma igen fick jag höra av dottern som jag hämtade från skolan tidigare på grund av magknip hade kräkits. Jippi. Vi gillar grädde på moset i vår familj.
Men nu verkar hon vara himla pigg så det kanske inte är magsjuka trots allt?

Nu ska det lagas mat och städas, ingen rast ingen ro! Ett gäng vitpepparkorn ska intas också!

1 kommentar:

Ingela sa...

Varför tar dom inte ut den där visdomstanden? Det är ju ändå bara problem med dem och inte fyller de nån funktion heller. Jag har tre nästan vuxna killar som alla dragit ut sina visdomständer. Anledningen var inte densamma som din. De fick inte plats i munnen. Jag är så glad att de i framtiden slipper dessa besvär. Det finns inget värre än tandvärk. Hoppas du hittar en lösning snart.
Hälsningar Ingela