fredag 20 januari 2012

Om nålar, öron och grävskopor

Vilken tur att provtagningen hade tusen leksakshundar som Telma fick leka med medan jag blev stucken. Då satt hon still i alla fall i tre sekunder.


Efter provtagningen haffade jag vår bvc-sköterska och bad henne kika i Telmas öron, för när jag satte upp håret på Telma i morse så såg jag att hon åter igen var kladdig från ena örat. Dessutom så har ju Telma sovit illa i natt.
Jag tänkte att bvc-sköterskan i alla fall kunde se om det såg helt normalt ut eller inte. Och hon tyckte inte det, så hon bokade en läkartid kvart i tre i eftermiddag åt Telma.
Det är ett jäkla farande till vårdcentraler hit och dit för oss!

Medan jag var på vårdcentralen var mannen och Loke hemma och tog emot en grävmaskin, till Lokes stora lycka. Telma blev väldigt förvånad när hon såg den när vi kom hem!

Tänk, när jag var liten så var jag så hysteriskt rädd för "grävskopor" att jag gick omvägar för att slippa gå förbi dem, jag tyckte att de liknade något slags farligt robotdjur!

Nu gör jag ungefär vad som helst för att få sova middag tillsammans med Telma en stund.

2 kommentarer:

Eva H i Metbäcken sa...

En sötnos är Telma Extra Allt iaf med sina pippilotter i håret!

Kram

Mickan - Gravid ♥ sa...

Aldrig roligt att bli stucken.
Hoppas det gick bra hos läkaren sen.
Trevlig helg!