tisdag 14 februari 2012

Aloe Vera

Det är jobbigt när inga aller väldigt få värktabletter hjälper mot värken i min kropp.
Alvedon och Ipren har ingen effekt alls, diklofenak hjälper till en viss del, men tar jag det flera dagar i rad så börjar magen strejka i stället. Det enda som har en bra effekt är citodon. Om jag tar den någon gång i veckan, max. Innan jag går och lägger mig. Då blir jag så dåsigt trött att jag sover ganska tungt. Men tar jag citodon flera dagar i rad så känner jag inte av effekten.

Men en sak som jag verkligen inte kan leva utan, som används dagligen, det är liniment med aloe vera i. Just nu har jag Aloe Heat Lotion från Forever.
Jag gillar inte alls deras säljkoncept **duckar**, men den här krämen är fantastisk och lindrar faktiskt värken! Att den luktar Jenka är dessutom himla mysigt!
Även om den lindrar värken ganska kortvarigt, så är det verkligen värt det!
Jag har även provat Msm gel från samma företag. jag vet inte om jag på något sätt inte tål den, men den förvärrar smärtorna hos mig. Jag har envist fortsatt att smörja med den och tänkt att ont ska med ont fördrivas, snart blir det bättre, men nej, jag får bara mer och djupare och mer spridd värk av MSM gel. Jättekonstigt!

Nu börjar i alla fall min Aloe Heat Lotion ta slut och jag måsta skaffa ny innan. Jag funderar på att testa samma typ, men från ett annat märke denna gång.
Varenda gång jag åker till stan så åker jag förbi en stor byggnad som det står "Sasco" på. Och nu har jag förstått att dom där tillverkar eller har något lager (?) med aloe veraprodukter och dom har även ett liniment i sitt sortiment.
Så jag funderar på att beställa det och testa och jämföra med.
Är det någon som har provat detta märke?



 

 

2 kommentarer:

Monica sa...

Min kära svägerska som är massör använder linimentet från Sasco och det är jätte bra. Hon om någon borde ju veta.
Jag använder det om jag gud förbjude skulle ha träningsvärk och det fungerar super bra mot värken. Gubben har precis fått sig en duvning för sin onda rygg och nu ligger han i sängen och mår prima :)

mumari.com sa...

Åh vad bra! Då ska jag köpa det! Luktar det gott också?