onsdag 8 februari 2012

Dominoeffekten

Ja hej hejdå loppis idag :(

Loke började morgonen med att vara dålig i magen springa på toaletten fyrtioåtta gånger på en timme. Jag vet inte om det är magsjuka igen, men det är bäst att ta det säkra före det osäkra och hålla oss hemma.

Jag fick passa på att åka ner till affären på förmiddagen medan mannen fortfarande var hemma så att jag skulle slippa ha några barn med mig, och då skulle jag även passa på att hämta ut astmamediciner till mannen som är förkyld och superdålig i sin astma.
Han har liksom bara struntat i att hämta ut sin medicin på väldigt länge, av snålhet och dumhet. Men när jag kom till apoteket så visade det sig att han väntat så länge att receptet gått ut för bara ett par dagar sedan.
Så då fick jag gå in på vårdcentralen och krångla och ha mig och bli sur och irriterad och ilsken och allt möjligt och sen fick jag åka hem utan medicin till mannen i alla fall.
Men nyss ringde dom äntligen upp och sa att han hade fått ett förnyat recept som han kunde hämta ut.
Det är helt sjukt att livsnödvändiga mediciner ska vara så hutlöst dyra!

Ja, det känns som vår vardag är kantad av sjukdom och elände hela jävla tiden. Underbart.

Nu har Telma precis somnat och jag ska städa lite och göra lite nytta. Men det är så irriterande att allt blir en dominoeffekt, nu när jag inte kan stödja ordentligt på hälen, då får jag också mer ont i knät och höfterna.

Undrar jag om jag inte är född på en måndag?

 

2 kommentarer:

mumari (@mumari) (@mumari) sa...

Dominoeffekten http://t.co/Z6nCvolx

Eva H i Metbäcken sa...

Ja mediciner är mer än hutlöst dyra... Jag knaprar själv medicin för ungefär en 600-800 i månaden och mer ska det väl till inom kort. Man kommer ju rätt snabbt upp i frikort, men innan dess så blire ändå en hel del pengar...
Men hörde nåt om att den medicinen jag ev ska få inte ingår i högkostnadsskyddet och den kostar dryga femhundringen i månaden också... *suck*

Hoppas fotsmärtan ger sig snart!
Kram