tisdag 28 februari 2012

Dubbelt

Det är lite lyx att ha så mycket hår att det räcker till dubbelt så många tofsar ^^




Efter lunch tog jag med mig Telma och åkte hem till Malin ett tag.
Just idag behövde jag en vän som orkade lyssna på allt mitt jobbiga. Det är väldigt upp och ner just nu. Jag och mitt dåliga samvete suger åt oss allt negativt och jag känner mig så otillräckligt. När jag samtidigt ser ut som jag alltid har gjort, när det inte syns utanpå att jag har ont, är det svårt för andra att förstå och jag känner mig som en väldigt stor belastning.
Som att jag gnäller för egentligen ingenting.
Och då blir jag ännu deppigare och ekorrhjulet är ett faktum.
Tack Malin för att du finns ♥


 Nu har jag precis hämtat Loke från dagis, det är otroligt fint vårväder ute, men jag ska försöka samla kraft till att städa, i morgon kommer mamma och hälsar på och jag tänkte försöka bespara henne några gråa hårstrån!

1 kommentar:

Eva H i Metbäcken sa...

Vad söt hon är!!! =)

Ja jag vet precis hur det är med den här värken vi var båda två... Inget som syns alls utanpå, men i själva verket så har man så ont så man bara vill lägga sig ner och dö, eller nåt.
Och det gör allt extra ont i en när folk säger: "men du är väl inte dålig, det syns ju inte, äh vilket gnäll - kom igen nu, osv osv" =/
Man ska inte ha dåligt samvete, men jag vet hur lätt man får det. Jag är likadan nämligen. Men har ändå under årens lopp försökt att komma över detta, så nu har jag liiiite mindre dåligt samvete. Man får jobba vidare på detta.

Du vet väl att du alltid kan höra av dig till mig med om du behöver prata med någon som har lika ont och som verkligen vet hur det är att ha det såhär, dag ut och dag in...
Stor varm styrkekram