tisdag 28 februari 2012

Gnällig tisdag

God morgon!
Det svänger väldigt med vädret! Igår var det tio minus på morgonen och idag regnar det.

I natt har jag sovit riktigt dåligt, jag glömde att ta värktabletter innan jag gick upp och la mig och när jag kom på det så orkade jag inte gå ner och ta för Telma låg på min arm och sov.
Då i stället har jag sovit väldigt ytligt och hela tiden tänkt att "snart ska jag gå ner och ta en värktablett". Men när man halvsover så orkar man ju inte det.
Men eftersom jag sovit på värktabletter varje natt de senaste veckorna så fick jag i alla fall bekräftat nu att de hjälper på natten, för fy sjutton vad ont jag har haft i kroppen och mest axeln!
Trött som en gnu nu.
Och för att vara riktigt jävla gnällig igen så då vet jag inte om jag måste ringa käkkirurgen. IGEN! Fan! Jag ORKAR INTE!! Jag har ont i visdomshålet och det har spridit sig ner i halsen och halva tungan.
När ska allt sluta?

Positivt är att en läkare från Uppsala ringde mig igår och gav mig en läkartid hos honom. Han är allmänläkare och har haft kontakt med överrörliga och edspatienter förr. Jag kontaktade själv honom för ett tag sedan i ren frustration då min husläkare (som jag tyckte var så himla bra bara för att hon var snäll, jag måste sluta bedöma läkares kompetens efter hur snälla det är att prata med) fortfarande inte har skickat iväg remisserna utan måste fundera en stund till och en stund till och en stund till.

På måndag ska jag till den nya läkaren. Jag hoppas att han kan hjälpa mig. Jag hoppas att han kan ge mig ett recept på den där medicinen som botar alla mina besvär.

Nej, nu får det vara slutgnällt, tyst på mig.

Idag ska Loke till dagis för första gången på flera veckor, det behöver han! Så jag ska packa dagisväskan nu och se så att alla vantar och sånt är på plats!



 

1 kommentar:

Ewa (mamma till 6 döttrar) sa...

Men så ont ska du inte ha!!! Visst kan man ha ont efter en så stor OP men inte på det sättet...
Du har all rätt i världen att gnälla!!

Stor kram