söndag 12 februari 2012

Snart knakar det

Jag får ofta som låsningar i bröstryggen. Sjukgymnasten har tryckt ut låsningarna lite då och då men sist tyckte hon inte riktigt att det fyllde något syfte, eftersom det kom tillbaka så fort. I stället behöver min rygg och bröstkorg lära sig att stabilisera sig (hur liksom).
Men nu känner jag att det har låst sig rejält, så att jag får svårt att andas och lite panik.
Google är en av mina bästa vänner. Jag googlade mig fram till ett forum där jag lyckades läsa mig till att låsningar i bröstryggen kunde man trycka ut på egen hand, men inte låsningar i korsryggen.
Bra, vilken tur! tänkte jag och instruerade mannen hur jag trodde att han skulle göra och visade vad jag trodde var lagon hårt.
Sen lade jag mig på golvet och sa åt honom att trycka till när jag andades ut.
Nej, det efterlängtade knaket kom inte. Det blev ju inte alls bra. Jag tror mannen tryckte på ett fel och för fegt sätt.

Jag får fortsätta att gå och sucka så mycket jag kan. Jag tror att rätt var det är så suckar jag på rätt sätt och då kommer det bara knäppa till och så lättar allt i bröstryggen!
Hoppas jag. Det är en hel vecka tills jag ska till sjukgymnasten igen och så länge står jag inte ut!

3 kommentarer:

mumari (@mumari) (@mumari) sa...

Snart knakar det http://t.co/edlfTW5i

Hondjur sa...

Var försiktig så det inte blir ännu värre gumman! Hua! Gör ont som attan det där! Krya på dig nu!

Och btw är nya designen helt underbar!

madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD sa...

Fy vad jobbigt det låter, hoppas det blir bättre snart!