söndag 20 maj 2012

Knöligt

Usch vad segt det blev. Jag kommer liksom inte igång.
Värkdag. Värdelöst. Jag får sån rastlös känsla i kroppen av det.
Fingrarna på vänsterhanden är knöliga och låser sig i olika lägen. Det är konstigt att allt är så mycket värre på vänster kroppshalva?

I morgon ska jag på utredning på smärtrehab. Och på onsdag. Jag hoppas att jag får någon bra hjälp där. Just nu blir det varken hackat eller malet.
De där handledsstöden jag fick av arbetsterapeuten hjälper faktiskt en del, men, det finns alltid ett men, de skaver runt handlederna så jag blir tokig.
Samma med ryggkorsetten, den stödjer jättebra, men den är för stor och knölar sig och skaver när jag drar åt den och det var den minsta sjukgymnasten hade.
Jag är ju den som får skavsår av jeanssömmar, så jag fattar ju att det inte är lätt när man är så jävla överkänslig.
Jag undrar när jag ska få den där tabletten som botar EDS, och tar bort alla smärtor som hör där till?



20120520-103143.jpg

3 kommentarer:

Malin sa...

Usch, jobbigt! Håller tummarna för dej att det blir en bra vecka för dej och att du kan få nån hjälp via smärtrehab! Jag har oxå värre smärtor i vänster sida, ortopedteknikern som jag var hos med mina fötter pratade om att det kunde bero på bäckenstrul eller olika benlängd, så jag ska försöka få det kollat!
Kram

Klara sa...

Åhh tänk den dagen dom kommer med ett botemedel! Så man slipper 100 tabletter om dagen och en massa skydd osv och istället bara kjan ta 1 tabblett och känna sig bra!
Kämpa på! Du ör stark och sjukt snygg ska du veta :)
Kram

Ulf Lundberg sa...

Hej Mumari
Jag vill tipsa om webbplatsen fragaarbetsterapeuten.se.
Där kan du ställa frågor till en arbetsterapeut och förhoppningsvis få svar som gör att du mår bättre snart!
/Ulf Lundberg, Förbundet Sveriges Arbetsterapeuter