måndag 25 juni 2012

Lång dag i stan

Hemma efter en lång dag i stan.
Vi har hunnit med Jula, mannen skulle ha tråkiga saker men jag fyndade mig en ny elvisp. Äntligen jag jag vispa flera liter pannkakssmet utan att dö ihjäl mig!
Biltema har vi också varit på och säkert på något mer ställe som jag redan glömt.

Sedan var det dags för besöket hos arbetsterapeuten. Medan ungarna röjde sönder väntrummet Och gav mAnnen gråa hårstrån gick jag in till Herr Arbetsterapeut.


20120625-195113.jpg

Han pratade först med mig om saker som jag egentligen verkligen redan vet, som att jag ska sluta göra saker INNAN jag får mer värk och jag ska tänka på hur jag lyfter och vad man kan göra smartare i tex köket.
Sedan tittade han hur mina händer ser ut, hur överrörliga fingrar jag har och så. Och när han började prata om att han tyckte att jag behövde plastringar för att förhindra att fingrarna böjs bakåt tog jag fram mina blingade ringar. Jag hade inte dem på mig när jag kom för jag ville att han skulle bilda sig en uppfattning om mina fingrar "naturella" först.


20120625-195700.jpg

Arbetsterapeuten blev mycket positivt överraskad av mina ringar och tyckte att det var roligt att se så fina som ändå var ett hjälpmedel. Så de skulle jag fortsätta att använda och han strök punkten att prova ut hudfärgade plastringar till mig!

Sedan provade han ut nya, stabilare och bekvämare handledsstöd till mig. Dock inte snygga, vad hade jag förväntat mig... hur ska jag kunna få mig till att använda dem? Särskilt svårt på sommaren när man har linne eller kortärmat!

Han föreslog också att han skulle göra en slags skena, för ena handens lillfingerknoge har som ramlat ner ur sitt läge och värker som sjutton, men jag vill inte ha någon skena, inte än, det är tillräckligt med saker ändå att vänja sig vid.



20120625-200302.jpg
Ja, sen for vi hem igen i regnet, till regnet och vispade våffelsmet med nya elvispen.
Nu är jag proppmätt på våfflor och ska titta på ett av de få tv-program som jag följer; Private Practice.

3 kommentarer:

klara sa...

Kanske sy ett snyggt tyg utanpå skenorna? :) Bara att sprätta bort om man vill byta:) Eller kanske fästa med kardborre så man enklare kan tvätta`?

Eva H i Metbäcken sa...

Ja du, min tumortos är inte så vacker den heller - men den är aningen mindre/kortare än dina handledsstöd iaf.
Har fått en väldigt "skojig" solbränna när man går med denna ortos på sig dygnet om. Men det får man väl stå ut med!

Vi får pimpa våra skydd lite mer! *ler*
Kram

Sister Moonshine sa...

Va!? Var han inte mera imponerad av din kreativitet och framåtanda. Det kan inte vara många som tar saken i egna händer och helt sonika tillverkat egna hjälpmedel. Det skulle inte förvåna mig om du snart uppfinner skenor och ortoser också. I spets kanske och moderna och snygga.