söndag 8 juli 2012

Att spara på kreativiteten

Vi har haft svärföräldrarna på trevligt fikabesök under kvällen. Telma överlycklig, för hon har blivit helt besatt av farfar!
Hon pratat om honom hela dagarna!

Nu sitter vi i soffan hela familjen och tittar på Solsidan. Barnen börjar bli förkylda och jag har sådan värk i hela kroppen att jag börjar grina snart.
Samtidigt känner jag mig liksom helt proppfull med inspiration och kreativitet. Jag vill göra något! Måla något! Göra om något! Skapa något! Men det går iinte, jag kan inte få min kropp till det jag vill, frustrerande! Jag har tappert försökt, jag hittade en lastpall att göra om till något nere i ladan. Den har jag släpat upp på verandan. Den kunde jag måla. Och göra om till bord eller nåt. Men inte kunde jag ana att en lastpall vägde trehundra kilo? Jag orkar inte måla nu, ingenting, jag får ha kvar alla mina projekt i huvudet. I morgon kanske är en bättre dag?
Man kan ju göra jättemånga fina saker av lastpallar.


20120708-220001.jpg

2 kommentarer:

Sister Moonshine sa...

Såklart man kan. Men, inte med jättemycket värk i kroppen. Det är en dag i morgon också.

Bodil sa...

För att underlätta mitt intresse, som är trädgård,så har jag skaffat en pirra och "öl-kärra"...jag bär eller drar aldrig grejer mrea utan kör dem med dessa två...skonar iaf lite och kman pallar med rätt tunga grejer med hjälp av dem:)