torsdag 9 augusti 2012

Energi och vinbärskyckling

Jag är helt slut och saknar min energi så att jag får ångest.
Helt plötsligt är värken starkare än viljan och det är jättetråkigt. Efter mina fikabesök åkt satte jag ändå fart med att rensa två garderober samtidigt som jag rensade svamp och stekte potatis och styckade helstekt kyckling. Och det kändes jobbigare än vad hela hallrenoveringen någonsin gjort. För adrenalinkicken är slut nu.
Trots att jag tagit det lugnt i ett par dagar nu så har inflammationen i underarmen inte blivit bättre, men jag har som vant mig vid den värken också tror jag.

Jag har tusen måsten som hänger över mig nu, men jag tänker sitta kvar i soffan och göra ingenting en stund till.

Telma tyckte förresten att det fattades lite vinbärssaft till kycklingen när vi åt middag:


20120809-193142.jpg

20120809-193154.jpg

20120809-193202.jpg

1 kommentar:

Eva H i Metbäcken sa...

*S* Ja du, det finns många recept på vinbärskyckling men att använda vinbärssaft var en ny variant! Brukar vara vinbärsgelé annars ;)
Kram