onsdag 1 augusti 2012

Färg och inflammationer

Hemma igen.
Innan jag åkte till doktorn stannade jag till på färgaffären för att se vad de hade för golvfärg.
De hade golvfärg, men den var så himla dyr mot vad jag sett och jämfört på nätet, så jag köpte ingen utan tänkte att jag får åka till stan nån dag i stället.
Sedan hann jag gå in en sväng på loppisen, inga fynd idag, och när jag kom ut därifrån kom jag på att bygghandeln kanske hade färg.
Och det hade de! Precis vad jag behövde och de bröt den i rätt nyans. Och det kostade nästan hälften av vad det kostade på färghandeln.


20120801-150824.jpg
Nöjd åkte jag iväg till doktorn.
Jag fick komma in på en gång så det gick snabbt.
Jag har en rejäl inflammation i armen på höger sida och en inflammation vid skulderbladet på vänster sida.
Lucky me. Alltså såååå mycket har jag liksom inte ansträngt mig? Jag är ganska så trött på min klena värkande kropp nu.
Jag fick Orudis utskrivet att smörja in eftersom min mage inte tål att äta antiinflammatoriskt. Men eftersom jag är så tursam av mig så visade det sig när jag kom till apoteket att orudis är restat i hela sverige ungefär.
I bästa fall får dom in det i morgon.

Så, nu är jag hemma igen. Jag ska vila armen, jag ska bara måla det lilla golvet i hallen först, bättre att ha ont i armen än oro i själen liksom.

Inga kommentarer: