söndag 26 augusti 2012

...om i alla fall...

God morgon söndag.
Supersnoriga småbarn som är oförskämt pigga ändå har vi idag.
Och jag är så trött på min värk att jag snart blir aggressiv. Jag saknar min energi och förmåga att köra över värken som jag hade för ett par veckor sedan då jag under några dagar lyckades renovera i hallen.
Tomheten när den energin försvinner...
Jag pendlar. Hela tiden, går och väntar och tänker att i morgon, DÅ är det bättre. Eller så säger jag att jag har vant mig vid att ha värk.
Det är en stor fet lögn. Det finns dessutom ingen som går runt och suckar så mycket som jag här hemma. Över att jag inte orkar med mig själv och min kropp.
Om det åtminstone hade räckt med värk som kom utav att jag ansträngde mig? Inte den här skärande värken som är konstant.
Om det inte blev sämre, om handlederna i alla fall kunde få fungera som dom gjorde för ett par månader sedan.
Om jag kunde tänka positivt, det finns ju alltid folk som har det värre. Jag är bara en gnällspik.
Men tänk om man i alla fall kunde få sova utan att axlarna ploppar ur sitt läge?

Det vore skönt.


20120826-083238.jpg

6 kommentarer:

Eva H i Metbäcken sa...

Vet precis hur du känner det...och det är INTE skoj! =/
Inte ens efter 20 år med ständig värk o rörelsebekymmer o urledhoppningar har jag vant mig.
Stor styrkekram

Monica sa...

:( Stygga axlar. Själv lyckades jag knäcka menisken i fredags. Silvertejp fixar även vingliga knän :D ;)Jag och mina dåliga skämt. Tur det finns stabil sporttejp som man kan använda. Funderade just på om man kan tejpa dina axlar så de inte glider ur helt utan stannar vid en subluxation. Även om en sublux är obehaglig så är det mindre smärtsamt än en ledluxation. Jag har tur eftersom mina leder bara subluxerar men en skada brukar ställa till problem. Fråga din sjukgymnast. Jag vet inte om det funkar med den hudtyp du har eftersom du är ömtålig men något borde de kunna göra för dig.
Hoppas du får en fin solig dag. Här i Sthlm är det dåligt väder :(

mumari.com sa...

@Monica, Vi försökte med sån där tejp för axlarna, men min hud glider liksom runt så det blir liksom inte stabilt.
Silvertejp kanske jag ska testa dock :D
Kram

Monica sa...

@mumari.com, Det var nästan det jag misstänkte. Då är det bara en stel kropps-strumpa upp till halsen som gäller ;) Ha de gott och hoppas axlarna hänger kvar i natt.

Angelica sa...

Åh vad står det på armen????? ;-)
Skickar tillbaka ringarna till dig imorn ;-))

mumari.com sa...

@Angelica, Åh vad bra! Gick det bra att mäta?
På armen står det "Hon vandrar längs krokiga vägar hon själv trampat opp" :)