tisdag 2 oktober 2012

Käre Gode Gud liksom

Förresten vill jag säga upp min kropp också. Får man en ny då? Kan man ha något slags arbetsprov för den nya kroppen då innan man bestämmer sig?
För en vecka sedan tog mina värktabletter slut och jag har inget recept på nya.
Jag äter bara värktabletter till natten för att sova bättre eftersom bland annat axlarna gör sjukt ont närjag sover. De glider delvis ur led så fort jag ligger på sida och ligger jag inte på sida sträcker jag automatiskt armarna upp ovanför huvudet så mycket det går och då glider det också ur och så domnat jag bort helt.
Det stör sömnen trots värktabletter, men ännu mer utan och det är svårt att slappna av och somna in när värken blir så påtaglig när vardagskaoset har somnat.
Men. Nu har jag ju inga värktabletter och jag har en husläkare som kan mycket om eds men inte tycker att värktabletter är bra.
Så. Vad fan ska jag göra? Jag blir ju som en vresig zombie när det aldrig blir något avbrott i värken! Jag hade nästan förlikat mig med att värken begränsar mig och stör mig dagtid, men nu vette fan. Jag orkar ju ingenting!
Om det bara vore ett ställe som gjorde ont? Om det inte vore foglossning på konstigt ont i en ryggkota på axlar som sitter helt löst på handleder som bara värker och inte har någon kraft, på fingrar som låser sig, på höfter som hoppar fel och kraschar för varje steg jag tar, på fotleder som hamnar fel i sömnen och trampar snett på dagen.

När jag tänker ett år tillbaka i tiden. Bara ett år. Då hade jag inga problem alls med tex handlederna. Jag kunde gå en lång promenad utan att halta mig fram och jag kunde bära mina barn när jag ville.
Det är läskigt.
Jag blir både arg och ledsen och mår dåligt för dem som måste leva med min värk, för den drabbar ju inte bara mig.

Jag vill också vara pigg.
Eller i alla fall få lite medicin som hjälper. Eller ett plåster eller nåt.



Käre Gode Gud liksom.

2 kommentarer:

Monica sa...

Din läkare har glömt vilken negativ spiral smärta är om man får sin nattsömn störd. Det är verkligen inte bra för kroppen. Kommer snart förbi och drar din läkare i örat.

Ellie sa...

När jag läser detta inlägg påminner det om de bekymmer jag har med min kropp. Varje steg jag tar har jag kreptationer (dock nästan bara vänster sidan), lyckas ha ont i i fotleden, smärta då jag sover och problem när jag är på gymmet då lederna fastnar. Käkar oftast smärtstillande i samband med jobb för att undvika att för stor smärta.
Men var på sjukhuset för att bli utredd för EDS men de sa att jag inte har det. När jag läser din blogg liknar de problem jag själv har.