fredag 28 september 2012

Trött

Jag stekte massor av pannkakor igår till middag, passar bra till sjuka barn även om jag nog är den som äter flest pannkakor.



Sedan satt jag i soffan med småbarnen och tittade på barnprogram.
Så skulle jag bara resa på mig och gå ut och fixa något i köket, jag tog några steg från soffan och plötsligt strålade det till från ryggen ner till benet, tror jag,på vänster sida vet jag att det var i alla fall, så pass mycket att benet vek sig och jag som ramlade mitt på golvet.
Det gick bra, inte världsadramatiskt, men gjorde väldigt ont i ryggen och axeln som jag landat på så jag liksom inte på benen på en gång.

Stackars Telma blev rädd och skrek "neeeej mammma rammlaaa!" och jag sa att det inte var någon fara.
Då gick Telma och hämtade lite mjukisdjur till mig istället. Och medan hon gjorde det kom Bob och lade ett äckligt ben framför ansiktet på mig och själv lade han sig tryckt mot min sida.
Mina lojala vänner <3

Jag tog mig upp och sen fick jag ropa ner Ellen att hjälpa mig få på Telma pyjamas och sånt.
Det var mest läskigt, att benet utan förvarning bara vek sig.

Jag gick och lade mig jättetidigt med Telma och febrig Loke och tittade på barnfilm.
Men det blev inte mycket sömn för Loke har gnisslat tänder hela natten så högt att döda hade vaknat och Telma har försökt sova ovanpå mig.

Jag försökte till sist lägga mig i Loke säng i rummet intill. En timme fick jag sova där innan Telma upptäckte att jag var borta och saknade mig. Så då var det bara att lomma tillbaka till min säng igen och försöka sova där.

Klockan sex i morse tyckte båda de små att det var morgon.
Så god morgon.
/Pigg.

1 kommentar:

Monica sa...

Du får nog ta en diskussion med din läkare för det där är ett diskbråck eller kotförskjutning i ländryggen som klämmer på en nerv. Har själv detta problem.