fredag 12 oktober 2012

Rapport från sjukgymnasten

Jo jag var ju hos sjukgymnasten i eftermiddags också och hon skulle kolla extra på den där ryggkotan som bränner och gör så förbannat ont.
Precis som jag tycker mig ha känt så sitter den ryggkotan liksom längre in, mer intryckt än resten av kotorna och det beror tydligen på en upphakning i kotan.
Ena kotan har glidit lite och hakat i kanten på kotan ovanför och därför har den som fastnat och det är stumt där. Och så har det varit väldigt länge nu då. Inte undra på att det gör ont när jag andas.
Sjukgymnasten höll på att trixa och knåda och greja och visade mig övningar som jag själv skulle kunna göra för att "låsa upp" kotan.
Hon försökte med akupunktur också med det gick inte för det gjorde så himla ont och strålade överallt så jag härdade inte ut.

Men förhoppningsvis blir det bättre i ryggen snart! Tyvärr så är ju ryggraden en av mina mer överrörliga kroppsdelar så det är därför jag får såna där låsningar hela tiden, det kommer och går.

1 kommentar:

Monica sa...

Ryggar är bara till besvär :S