måndag 8 oktober 2012

Sjukt och jobbigt och trasiga barnansikten

Det ska inte vara för smidigt.

Jag pratade med vårdcentralen i stan i morse för att försöka få till en telefontid med min läkare. Men det hade jag ingen rätt att få, för jag var inte listad på den vårdcentralen.
Men jag har tidigare pratat med husläkarkansliet om detta och dom hävdar att så länge läkaren vill ta emot så ska det gå bra.
Jag fick hur som tjata mig till en telefontid i eftemiddag.
Så jävla kluvet, för den läkare jag har nu är kunnig inom EDS men som det verkar helt emot smärtlindring.
Vi får se vad han säger när han ringer.

Vid lunch ringde Lokes fröken i skolan också, stackars Loke hade ramlat och skapat upp ansiktet, fått fläskläpp och ont i en framtand.
Och jag kunde inte åka och hämta honom för jag har inte Telmas bilstol hemma.
Men det var inte så långt kvar tills Loke slutade så han fick ligga och vila tills skolbussen gick hem och då hade han ju storebror som kunde ta hand om honom.
Dom kom hem för en stund sedan. Jag har pratat med tandläkaren och fått en tid för att kolla så inget gått sönder i munnen. På onsdag ska vi dit.
Till råga på, eller på grund av, så började näsblodet forsa på Loke också nu. Han är en närblodsunge, kan komma hur mycket som helst när som helst.




1 kommentar:

Monica sa...

Kram till lilla killen och att han mår bättre nu <3 Hoppas du fick hjälp av läkaren nu så du får smärtlindring för så här kan du inte ha det :(