onsdag 20 februari 2013

Virka bubbel

...glädjen i att lära sig något nytt.

Det går sådär att virka, jag har börjat på det stora stycket till min andra krokodilkofta, men det går trögt. Jag har låtit bli att virka i flera dagar för jag har haft sån värk i fingrarna.
Men nu trodde jag att det skulle gå bättre när händerna fått vila. Optimist.
Jag tänkte att jag kanske skulle mjukstarta med en större virknål på ett annat projekt. Som jag kan varva med.

Så det håller jag på med nu. Bobble stitch! Mycket roligt att virka såna!
Jag har virknål 7 och Marks & Kattens Trixie. Läckert blir det men större virknål var inte särskilt mer skonsamt mot fingrarna.

Förutom den gnagande värken i lederna så har fingrarnas småleder nu börjat glida ur sitt läge i sidled och det känns väldigt obehagligt och mina splintringar hjälper inte mot det.

Sorgligt. Jag vill virka. Jag gör det. Jag biter ihop. Jag är antagligen dum men jag måste få vara kreativ, annars blir jag knäpp i huvudet också.





2 kommentarer:

Camilla sa...

Vad har du för tjocklek på nålen när du gör krokodilsjalen? Nyfiken

mumari.com sa...

@Camilla, jag har virknål nr 5 till den. Men det går ju med vilken virknål som helst som passar till det garn du tänker använda :)