torsdag 28 mars 2013

Drogad säl

Det är inte min dag idag heller.
Vad är det som händer? Inget håller ihop.

Igår fick jag lillfingret typ ur led, jag skulle försöka bära fler kaffekoppar med vänster hand eftersom jag bara har den ledig när jag går med krycka. På något sätt låste sig lillfingret böjt åt fel håll, inget ovanligt, men det lossnade inte. Jag fick panik och slängde mig på en stor kudde på golvet och lyckades få fingret i rätt läge igen. Nu är leden svullen och skiftar i blått.
Jag har slarvat med att använda mina ringar som förhindrar att lederna böjs åt fel håll för jag har varit så svälld om fingrarna sista tiden.

På andra handen glider fingerlederna fel bara av att hålla i kryckan. Och tålederna, jag går alltid barfota, nu böjs de bakåt hur som helst när jag går och till och från är alla tår lila.

Citodon om dagarna funkar sådär. Jag blir så himla påverkad i huvudet. Hjärtklappning, yr, andfådd, illamående, dåsig, och de hjälper inte mycket mot värken. Inte så pass att det känns värt att bli som en drogad säl av dem.
Hur länge ska man ge tabletterna en chans?

I morgon är det långfredag och vi ska bort till min svägerska på kvällen. Inte har jag lust att må så här då?

2 kommentarer:

Monica sa...

Citodon ska inte ge hjärtklappning. Det däremot Concerta och samma sak gäller dina lila tår och det är en ovanlig biverkning. Hoppas du mår bättre i morgon och önskar dig och din familj en trevlig påsk. <3

mumari.com sa...

@Monica, näe, jag tror nog inte heller att hjärtklappningen beror på citodon, för periodvis har jag haft mycket hjärtklappning och det var ju först denna vecka jag började med citodon dagtid. I tårna tror jag att det blivit nån överansträngning eller så för de gör skitont, kanske de blir lilaaktiga då.... Kram på dig och glad påsk!