fredag 31 maj 2013

Fredag

Jahaja.
Fredag och två rossliga och förkylda ungar.
Loke och Telma är snoriga och hostiga. Dumt nog konstaterade jag högt för ett tag sedan att "vad länge sedan nån i familjen var sjuk!".
Korkat. Som att be om lite förkylningar!



Så det får bli en lugn dag idag för dem, men de är inte däckade i feber i alla fall.

Själv har jag sovit uselt. Tog evigheter innan jag kunde somna för värktabletterna till natten hjälpte inte det minsta och höfterna värker satan.
Jag har lite mig själv att skylla. När det blir motgångar som senaste dagarna så blir jag som en tjurig treåring. Jag ska liksom visa (för vem vet jag inte riktigt).
Jag försöker att trava på och göra allt möjligt och helst utan krycka.
Försöker som tvinga lederna att vara friska och normala. Det går ganska bra på förmiddagarna, men efter lunch så blir det svårare och svårare att tvinga bort värken och hålla styr på lederna.
Vänster höft har blivit så glapp och överrörlig att det inte längre blir så dramatiskt när kulan hoppar lite ur ledskålen, den hoppar lätt tillbaka men desto svårare att ha balans och koll på den.
Höger har fortfarande kvar mer starka ledband som håller den på plats men då blir det också värre när den hoppar fel rejält.
Jag vet inte riktigt vad som är värst.
Dessutom håller ena foten på att bli riktigt platt på undersidan och hälarna gör skitont under. I sulan liksom.
Jag vet inte om alla har så, men när jag står på fötterna så flyter som hälarna ut och runt om hälen blir det som små ärtor innanför skinnet som trycks ut av belastningen.
Konstigt.
Jag har ett par riktigt fotriktiga tofflor, men jag som alltid går barfota så fort jag får tillfälle tycker att det är jätteobehagligt att tvinga fötterna att forma sig efter en sula.

Sånt är livet.

Ha en fin fredag <3

Inga kommentarer: