fredag 14 juni 2013

Olust

Ingen väckarklocka som ringde imorse på första sommarlovsdagen, men gissa vem som vaknade först av alla före klockan sju?
Jo jag såklart.

Dagen har ägnats åt ingenting särskilt. Telma har varit på ett riktigt avigt humör hela dagen och jag är trött och har extra jobbig värk. Bra kombo?
Dessutom så efter fyra av fem dagar med penicillin så börjar symptomen på uvi smyga tillbaka och det gnolar och värker ilande i hela bäckenskelettet.
Så jag ringde vårdcentralen för att höra om dom fått svar på odlingen, om jag behöver ett annat penicillin, men svaret kommer först på måndag.
Så jag härdar ut över helgen och hoppas att inget blir värre, det är ju inte jätteilla nu.

Sen går jag runt med en stor klump i magen av olust.
Det känns obehagligt att veta att jag har flera stycken sk rotcystor i sakralkanalen.
Läser man om sådana på engelska sidor (på svenska hittar man inget) så står det att dessa är starkt förknippade med ehlers danlos syndrom och marfans syndrom och det verkar inte finnas något som säkert tar bort det dom kan ställa till med.
Jag vill bara få en tid hos ryggdoktorn nu på stört så jag får veta mer vad detta innebär för mig. Så jag kan slippa gå och oroa mig för något (förhoppningsvis) i onödan.
Det känns bara jobbigt allting just nu och jag blir så döden dödens trött och less.

Ikväll ska vi i alla fall åka till bästa Sandra och hennes familj och fika lite. Det ska bli trevligt!
Hoppas ni får en fin helg!

1 kommentar:

Monica sa...

Du kan nog få smärtlindring med hjälp av nervblockader. Må cystorna krympa å försvinna för alltid.