tisdag 11 juni 2013

Rea

Fy fan. Min kropp är billig nu.
Arbetsterapeuten kom hit tillslut.
Med en arbetsstol till köket och den där länsfåtöljen på hjul.
Jag provade den, och den var i stort sett omöjlig att köra. Hon hade även med sig en Panthera, anpassad för en jättemänniska jämfört med mig, så på grund av bredden nådde jag inte riktigt att ta tag i hjulen. Men den rullade lättare.
Jag fattade inte riktigt sen, om hon skulle beställa en tid på hjälpmedelscentralen eller om hon hade gjort det och väntade på svar.
Jag mådde så sjukt dåligt så jag orkade knappt tänka och lyssna.

Så fort hon åkt kastade jag mig i bilen och åkte till vårdcentralen. Kissade säkert flera liter rent blod och fick penicillin.
De ska skicka urinprovet på odling igen eftersom snabbtestet inte visade några bakterier utan bara röda blodkroppar.
Men jag fick börja med penicillin ändå eftersom det antagligen är urinvägsinfektion.
Jag fattar inte, inom loppet av några timmar blev jag sjukt dålig, orkar inte stå på benen och influensavärk i hela kroppen. För att inte tala om hur det känns i blåsregionen.
Sen jág kom hem kissar jag typ bara blod.
Bara det kan man ju få en hjärtattack av!

Jag måste vara piggare imorgon! Kan inte missa tiden hos ortopeden!

4 kommentarer:

Monica sa...

Har du fått njurbäckeninflammation igen? Bra att du fick antibiotika.

Arbetsterapeuten verkar bara driva med dig. Fasen vad förbannad jag blir. Den stolen du provade på EDS mötet funkar ju bra. Kram och krya på dig

Monica sa...

Nu läste jag att du fick penicillin och det kommer inte hjälpa. Du behöver starkare grejer typ Ciprofloxacin. Det är riktig antibiotika som tar UVI och njurbäckeninflammation.

Krya på dig. <3

mumari.com sa...

@Monica, doktorn trodde att jag fått någon speciell typ av uvi denna gång, som man brukar få på sommarhalvåret. Penicillinet har hjälpt hittils så jag hoppasdet fortsätter på den vägen.

Monica sa...

@mumari.com,
Vilken tur att det hjälper :) Jag själv har väl inte greppat att jag har haft uvi så ofta men när jag visade symtom på njurbäckeninflammation så fick jag antibiotika (ovannämnd) Det tog bort även min uvi och först nu har det kommit tillbaka fast med lindriga symptom. Fick en bonuspresent med... svamp på tungan blääää (det är ju inte alla som har en egen kantarellodling i munnen ;)