fredag 12 juli 2013

Bad-Bob

Kvällen igår var så fin så vi bestämde oss för att ta med Bob på en utflykt.
Vi åkte till en strand vid Dalälven så att han kunde få bada.
Han har inte badat jättemånga gånger och jag trodde inte att han skulle vara så modig som han var! Han kastade sig i från bryggan för att simma och hämta pinnarna vi kastade! Han var som ett lyckligt barn i vattnet!
Det är verkligen äkta lyckokänsla från hjärtat att se honom så sprudlande glad, oj vad han älskade det!
Han blev alldeles slut av att simma så till sist kastade jag inga med pinnar för att han skulle få vila lite, men då hoppade han i och tog några simturer utan mål ändå.
Älskade hund!


20130712-094045.jpg

Att det inte luktade godis om honom efteråt gjorde ingenting, jag tror vi åker tillbaka ikväll, och då ska jag ta med mig badkläder för det var så varmt inne i viken.

Tänk, Dumper, som var hälften vattenhund, han avskydde vatten, vi fick honom aldrig till att simma, men Bob är som fisken i vattnet.
Redan när han var valp plaskade han gärna i vatten!
Här är ett par Telma & Bob-serier från när Bob var valp!


20130712-095110.jpg

20130712-095126.jpg

5 kommentarer:

Görel sa...

Vad roligt att se både Bob nu och stripparna från förr! Jag önskar jag kunde få Gizmo att bada ordentligt, men hon går bara i till magen, sen tycker hon att det räcker!

andrea sa...

Så fina bilder :)

Elin Albertsson sa...

o va kul o läsa dem igen :D saknat dem lite ^^

Hondjur sa...

Åååh, dom här har jag saknat massa.. Så himla fina!! : )

Monica sa...

Haha! Helt underbara :)