fredag 12 juli 2013

När Telma är barnvakt....

Jo, de där kaninerna jag sytt....
Som jag skrev om och visade på min pysselblogg Virkstagram så sydde jag även en liten blöja till den lilla bebiskaninen. Och för att skoja lite med Telma sydde jag fast en liten brun klump av spets i blöjan och målade lite gult i den.
Telma och Loke skrattade så dom kiknade när dom upptäckte att kaninbebisen gjort i blöjan!
Så imorse, när jag stod i duschen hörde jag att Telma lekte med kaninerna, frågade bebisen om den bajsat. Jag kände mig nöjd, att hon faktiskt lekte med mina alster.
Så kom hon in på toaletten, sa "måste gå på pottan istället", spolade på toaletten och sen gick hon ut.
När jag duschat färdigt satt kaninbebisen på potta.

Jag frågade Telma var kaninens blöja var?
"Den äcklig! Usch, bajsat!" sa Telma.
Var gjorde du av blöjan då? undrade jag.
"Borta, lukta hundbajs, i toaletten!" sa Telma stolt.

Jahaja, det var den hon spolade ner....

Jag som tyckte att jag lyckats göra en sån fin liten kaninblöja!


20130712-141332.jpg

4 kommentarer:

andrea sa...

Ja se barn :) Hoppas du får en fin lördag :)

Monica sa...

Haha! <3

andrea sa...

I går gjorde jag det cykla,visste innan hur jag skulle må i dag men i bland måste man få ha kul.Allt kul kostar till mer smärta men det var skönt träffa vänner få vara social.Så i ledskydd så cykla jag med min lilla hund i cykel korgen fast spänd.I dag blir det myr steg mycke vila.Hoppas din lördag är bra.

Hondjur sa...

Haha.. underbar idé om inte annat :)