söndag 28 juli 2013

Firande och målande

Igår firade vi Alfred som fyllde tolv år. Tänk att barnen blir stora så fort!
Vi firade lite enkelt, paketöppning på morgonen och på eftermiddagen kom mina svärföräldrar och grattade.


20130728-084950.jpg
Av oss fick Alfred en miniskateboard som han önskat sig, ett stort fotbollsmål och lite ritgrejer.

Der var otroligt varmt hela dagen. Jag var rastlös som sjutton och satte fart med att omorganisera på verandan vilket slutade med att jag målade innerväggen vit. Ellen frågade lite oroligt om jag glömt att ta min Concerta när jag stod i värmen och målade som en besatt, endast iförd underkläder.
Ja, jag skulle kunnat tro själv att jag glömt den, så rastlös var jag.
Att vi inte målat den omålade träpanelen tidigare?! Vilken skillnad! Verandadelen under tak har alltid känts väldigt mörk och murrig och vit färg gjorde susen!


20130728-085502.jpg

20130728-085519.jpg
Jag hann/orkade bara med halva väggen, den som syns mest. Kvar är panelen runt fönstret och hela innertaket, men jag blir nog trist nog tvungen att överlåta det åt mannen. Det blir för mycket för min kropp. Jag som ÄLSKAR att måla.

På kvällen var vi bortbjudna på middag hos finaste Prinsessfjärten. Så trevligt det var!
Idag har vi bara två barn hemma, vi får se vad vi hittar på.

2 kommentarer:

Monica sa...

Ja tänk att lilla killen har blivit stor. :) Ett stort grattis till din rara grabb.

Ja vad ska man göra när man har myror i brallan? Den vita färgen på panelen gör stor skillnad. Brukar funka bra tills någon kommer med kladdiga händer och gör lite avtryck :D

Önskar dig en trevlig dag i värmen.

andrea sa...

Kul med kalas :) skönt du verkar må piggare :) fint blev det.