söndag 28 juli 2013

Nu vill jag bara få inglasat med gamla fönster också?

Äntligen! Det gällde bara att få tummen ur!
I förmiddags åkte vi och handlade färg och roller. Sen jäklar!
Vi plastade in verandan och satte fart.
Nu är takpanelen målad vit. Det går inte riktigt att beskriva vilket lyft det blev!
Från ett innertak med mörknad obehandlad furupanel, till ljust och luftigt. Ojoj så nöjd jag är, varför gjorde vi det inte tidigare?!

Tidigare har det alltid varit jag som har stått för målande och tapetsering och liknande i huset, så det kändes lite konstigt att överlåta det till mannen nu. Men jag gjorde så gott jag kunde och målade lite skrymslen och vrår med pensel.

Vi är inte helt klara än, eller det blir man väl aldrig?
Men så här ser det ut nu:


20130728-202504.jpg

20130728-202514.jpg
Tänk att allt som nu är vitt, tidigare var så mörkt och murrigt!


Nu är det övertalning och tjat som gäller. Jag vill få långsidan inglasad med gamla spröjsade fönster!
Vi bor ju som i ett blåshål, och jag älskar gamla fönster, tänk om jag kunde få maken att gå med på det!

3 kommentarer:

Monica sa...

Wow! Vilken skillnad :) Tänk vad lite färg kan göra skillnad :)

Hondjur sa...

Sheisse, vad snyggt gumman!! Helt underbart!! Där vill jag bo lite :)

Monika sa...

Maj gaaaaaaadd vad snyggt ni gjort !!!!