tisdag 30 juli 2013

Måndag

Igår var det en riktig skitdag på flera olika sätt.
Ändå fick vi en hel del gjort.
Storhandlingen som jag skjutit på blev av.
Åka många bil i min gamla bil utan ac med två ungar i var inte heller riktigt toppen. Vi lunchade på Mc Donalds först. Parkerade och gick in, åt, var tillbaka till bilen efter a en halvtimme.
När vi kommer till bilen har en röd liten bil parkerat bredvid min bil och en tjej står där rödgråten.
Hon berättar att hon precis kommit tillbaka till sin bil och har haft inbrott i den! Dörrlåset är prydligt uppbrytet och hon har blivit av med en väska med diverse saker i, bland annat hemnycklarna.
Fy så obehagligt! Mitt på ljusa dagen på en stor parkering!
Vi frågade om vi kunde hjälpa henne på något sätt, men hon hade hunnit ringa polisen redan. Hon var mest orolig att de som gjort inbrott skulle hinna lista ut var hon bodde och åka dit och göra inbrott. Jag tyckte så synd om henne, samtidigt som man blir skärrad över att sånt här ens händer, mitt på ljusa dagen i en liten stad, precis bredvid min bil.

Vi åkte vidare för att handla, och när vi kom till Ica Maxi i såg jag att jag inte hade kryckan med mig.
Sressad var jag för vi skulle också försöka hinna med att åka och köpa en tv som fanns i närheten, som jag sett på en blocketannons.
Jag försökte använda kundvagnen som stöd när jag gick, men den blev snabbt för tung.
Mannen fick dra och jag fick halta mig fram så gott jag kunde.
Smärta.

Vi hann precis åka och köpa tv:n innan hon som sålde den skulle åka bort.
Sen var det bara att åka många mil hemåt igen, i en stekhet bil, skynda sig in med alla matvaror innan de blev förstörda.

Värk deluxe, men jag är så rastlös.
Vill byta ut min kropp. Jag känner att jag vill göra så mycket, och jag försöker, men det slår tillbaka och jag hatar det.

På kvällen gick vi runt på brädjakt. Jag har i måååånga år tjatat om ett bord byggt av gamla slitna brädor. Men jag är inte kapabel till att bygga ett själv, för jag kan inte tänka ut konstruktioner på bästa sätt.
Men nu så, mannen ska hjälpa mig att bygga och slitna brädor har vi hittat.
Det blir nog bra om jag kan inse och acceptera att jag varken kan eller måste göra allt själv.

Det var förresten mycket halva reapriset på kläder på Ica Maxi. Jag slängde stressad ner ett storpack med trosor till Telma och hittade en t-shirt med en örn på till Loke.
Inte förrän på kvällen när Loke haft tröjan på sig flera timmar såg jag att det var puffärmar. Och ingen örn.


20130730-081501.jpg
Jaja, det är inte så lätt att vara kvick och alert alla gånger!

2 kommentarer:

andrea sa...

Otäckt sånt där :( dom som gör så förstår nog inte hur med människor mår som blir utsatta fy.Ja som du beskriver en ny kropp vill man ha :(

Renathe sa...

Äventyrlig dag må jag säga.
Nej, så "killig" var inte tröjan direkt ;)
Hoppas du får en bra dag i dag!