tisdag 2 juli 2013

Hemmagjorda kaniner

Jag tog semester från kroppen och flydde lite från verkligheten och satte mig vid symaskinen.
När jag var i Sälen såg jag de söta Mailegkaninerna och alla fina tillbehör och blev förälskad!


20130702-214017.jpg

Men eftersom jag är jag och alltid tänker att jag kan göra själv, så bestämde jag mig för att sy egna kaniner. Eh... ja, till Telma alltså ;)

Så jag googlade och hittade en bok med Tildafigurer på Adlibris. I den fanns mönster på en liknande kanin.


20130702-214831.jpg

I fredags fick jag hem boken och igår började jag sy.
Första kanin sydde jag exakt efter mönstret, med hängande öron.
Jag blev ganska nöjd, men inte helt, jag ville göra såna där upprättstående öron men det fanns inget mönster på det.
Så jag ritade om mönstret och sydde en till kanin idag!
Den blev jag supernöjd med!

Jag har sytt kaninerna i linnetyg.


20130702-214409.jpg

Nu blev det bara ett dåligt mobilfoto i halvskumt ljus tyvärr.
Kläderna till kaninerna är sydda av undanlagda kläder och Telmas urvuxna.
Så roligt det var att sy! Det var längesen jag gjorde det!

Det roliga är ju att man kan sy massor av extra kläder till kaninerna, och såklart ännu fler kaniner!
Och namn måste de ju ha, så den med stående öron fick heta Astrid och den med hängöron fick heta Svea!

2 kommentarer:

Monica sa...

Hur gulliga som helst :)

Sandra sa...

Men guuud så söta!!