söndag 14 juli 2013

Loppisbyte och pool

Hej Söndag.

Idag regnar det, och det är ganska skönt faktiskt.

Egentligen skulle jag ha lackat utemöbler idag, men jag hann inte ta in dem innan det började regna.
Jag ska spraymåla våra rottingmöbler av bambu svarta tänkte jag. Vi har velat och velat vad vi ska ha för utemöbler på verandadelen utan tak. Köpa nytt?
Njao.... Hur ofta köper jag nya möbler? Det är inte jag att göra det.
Så i torsdags var jag på antikloppisen i närheten och kikade.
De har så otroligt mycket att titta på!


20130714-092636.jpg
Jag hittade ett gäng babyrosa gamla hederliga pinnstolar som jag ville ha, en del av våra köksstolar håller på att spricka itu och jag tyckte den rosa färgen var söt.
Så jag bytte till mig stolarna mot några grislampor jag hade låg hemma.
Och med i bytet fick jag ett gammalt och riktigt skabbigt träbord. Som antagligen vem som helst eldat upp som ved.
Men inte jag. Det var perfekt höjd till våra bambumöbler.
Så när jag kom hem tog jag fram en burk med ljusgrå färg, skissade upp romber och målade på ganska fri hand hela skivan rutig. Sen slipade jag nästan bort rutorna och ska vaxa brädorna så de håller mot fukt.
Mer min stil. Sletet. Inget nytt här alltså.


20130714-093057.jpg

På fredagskvällen mådde kroppen skit och jag gjorde absolut ingenting.
Igår åkte jag och mannen med småbarnen på en liten veteranmarknad och tittade, sedan for vi vidare och köpte en familjepool som vi installerade på en gång när vi kom hem.
Men eftersom den är så stor så gick det inte att bada i den går, det tar tid att värma upp vattnet.

Igårkväll grillade vi och tog nåt glas vin på verandan, fick besök av några bekanta och sen gick vi över till våra grannar och satt på deras veranda en stund.
Härlig kväll!

Idag tar jag mig inte riktigt framåt, jag vill helst bara klippa av kroppen så jag slipper känna all värk, men man kan visst inte bara göra så.
När vi tittade ut i morse så hade den stora familjepoolen pyst ihop och nästan hälften av vattnet var borta.
Konstigt?
Ingen aning om vad som hänt!
Kan våran lilla katt ha haft hål på den under natten? Är det möjligt?
Mannen såg inga hål med blotta ögat och håller på att fylla upp den igen så får vi se.
Det vore just typiskt om den ska ha gått sönder innan vi ens hunnit prova den! Ungefär lika typiskt som att sommaren alltid brukar ta slut och bli kall och regnig när vi äntligen tar oss för med att köpa en pool.

1 kommentar:

andrea sa...

Rengnar här med i dag,skulle bli åska med.Fina saker.Äter du några bra vitaminer som piggar på eds ?