söndag 18 augusti 2013

Nytt

Söndag och en helg som blev bättre.
I lördags förmiddag for vi in till stan för att lämna in mannens telefon på lagning. Alina System kunde laga den på stört, högtalaren behövde bytas, bra och snabb service!
Det skulle ta 1-2 timmar så under tiden lunchade vi i Gränby och handlade lite.


20130818-102809.jpg
Jag köpte mig ett linne och nya underkläder och present till barnens kusin som har kalas idag.
När vi hämtat ut den färdiga telefonen gjorde jag en sista shoppingrunda, i en bilaffär!
Jag har länge tänkt att jag måste byta bil, jag är verkligen inte den som är kräsen och måste åka runt i nya fina bilar, min gamla volvo 940 har funkat utmärkt för mig, men, den har börjat rosta och framför allt så har jag svårt med kopplingen sen kroppen blivit sämre.
Så jag har köpt mig en volvo med automat! Åh så välbehövligt!
Jag och mannen har varit lite oense, han tyckte att jag skulle ha en nyare och modernare bil, jag höll inte med för jag åker så lite. Jag vill ha en billig bil. Bara den inte är så rostig.
Så det blev en volvo 850 med automat och jag är nöjd!
Kändes lite konstigt att åka in till stan för att lämna in en telefon och köpa kläder, och spontant åka hem i en "ny" bil.


20130818-103347.jpg

När vi kom hem blev det stressigt, göra ordning oss och alla barnen för att åka på kräftskiva hos mina föräldrar.
Mina bröder och deras familjer var där och vi hade så trevligt. Den regniga förmiddagen hade blivit solig eftermiddag.
Jag knäppte tyvärr nästan inga kort, men min tvillingbror fångade jag på kort i alla fall :)


20130818-103656.jpg
Jag tror att det var han som tog de starkaste och friskaste generna och jag fick det som var "left over" ;)

Det blev en trevlig kväll med mycket prat och goda kräftor och jag och mina syskon åkte hem med en varsin delikatesslåda med italienskt som var mamma och pappas födelsedagspresent till oss.

Idag blir det kalas igen på eftermiddagen.
En bra helg ^^

1 kommentar:

Monica sa...

Jag läser ju som en kratta för jag tänkte föreslå en automatbil till dig men det hade ju du redan fixat. :) Visst är det härligt med syskon. :) Kul att din bror fastnade på bild. Ha en underbar dag.