lördag 17 augusti 2013

Jo

Hej och god morgon.

Dåligt med uppdateringar var det här.
Just nu känns det som jag bara försöker få dagarna att gå. Trött och värkig men ändå som hyperaktiv.
Min hjärna letar frenetiskt nya saker att distrahera kroppen med.
Periodvis tror jag att jag lärt mig att acceptera och leva med all värk, andra perioder kommer verkligheten ikapp och jag blir så less att jag bara vill vråla rakt ut eller krypa ner i sängen och bryta ihop.
Just nu den sistnämnda perioden och jag mår skit. Osocial, allt är jobbigt. Jag skäms och får dåligt samvete för mina vänner som jag hör av mig till allt för sällan.
Jag flyr in i min pysselvärld, syr och målar som besatt.

I förrgår fick jag trevligt besök av min granne. Gud så skönt det var med okomplicerat fikabesök och en pratstund, jag behövde det, varför orkar jag inte själv ta initiativ?
Igår hade Loke sin bästis här på kvällen, och killarna fick pizzamiddag i Lokes rum.
Själv sydde jag och målade. Jag testade att blanda egen "chalk paint", färg och gipspulver, och målade en liten byrå i Telmas rum.
Sista lagret målade jag i skum belysning, så jag vet inte riktigt hur resultatet blir, men jag ska vsa senare.

Idag vaknade jag halv sex av värk, gick ner och tog värktabletter och lade mig på soffan. Resten av familjen sover än.
Vi ska åka till stan på förmiddagen och få mannens telefon lagad, och på eftermiddagen ska vi åka till mina föräldrar på dn årliga kräftskivan med mina bröder och deras familjer.
Det ser jag fram emot och hoppas på att kroppen skärper till sig tills dess!