onsdag 21 augusti 2013

Onsdag

Onsdag, och Loke har börjat skolan på riktigt.
Mannen var ledig på förmiddagen och vi passade på att uträtta lite ärenden i stan.
Och lunchade på Max.


20130821-192623.jpg
Jag köpte skor till Telma och Loke på skopunkten och sen började vi åka hem.
Strax innan vi kom ut ur stan upptäckte vi att Telmas snuttar var borta. Panik.
Så vi vände och åkte tillbaka till Max och frågade efter dem. Där var de inte. Då åkte vi till Biltema, jag fick en flashback att Telma lagt ifrån sig dem vid kassan.
Jag frågade vid kundtjänst om de hittat några snuttetrasor och mannen som stod där tittade i en låda, tog med spretiga fingrar upp något och mumlade att de hittat nå slags.... ...underkläder....
-Det är Telmas snuttar! ropade jag glad. Hon har ju lite udda val av snutte, en svart spetssjal och ett spetslinne med fjärilar :)

Så kunde vi åka hemåt igen.

Eftermiddagen har lunkat på och jag har ont, ont, ont.
Jag fick en kallelse med posten, till Karolinska Sjukhuset. Jag har ingen aning om varför jag ska till ett sjukhus i Stockholm, så jag ringde och fick en tid i morgon bitti då en sköterska ska ringa upp.

Imorgon bitti ska jag också till hjälpmedelscentralen och hämta ut det där vrålåket. Undrar om jag ser fram emot det?

1 kommentar:

Monica sa...

Klinisk genetik finns på Karolinska. De kanske ska ta en titt på dina cystor.