torsdag 22 augusti 2013

Rullar fram

Imorse var det inte min dag.
Jag fick iväg de tre äldsta barnen till skolan och sen klädde jag och Telma på oss för att åka till hjälpmedelscentalen i stan och hämta ut min Pantherarullstol.
Jag satte in Telma i bilstolen, plockade ut lite grejer från bakluckan på min nya bil och lade dem i bakluckan på min gamla 940.
Pang så for den bakluckan igen av sig själv, i mitt huvud.
Aj.
När jag startade min "nya" bil kände jag att det luktade bensin så jag öppnade huven och tittade. Jo, det som sprutade ut bensin från ett ställe i motorn. Jag har beställt packningar dit men trodde att det skulle hålla tätt tills jag hämtat ut dem.
Bara att stänga av bilen och flytta över Telma och barnstol och lite andra saker till min gamla volvo. När jag tog det sista från bakluckan på nya bilen for även den igen utan förvarning och jag fick den rätt i korsryggen. Gjorde ännu ondare än när jag fick den andra backluckan i huvudet och det känns rejält än.
Ilsken satte jag mig i min gamla risiga bil och åkte. Det kändes lite som att dra på sig ett par gamla underkläder.
Halvvägs in till stan ringde arbetsterapeuten och frågade bar jag var någonstans, de stod och väntade på mig.
Jag hade tagit fel på tiden och fick trampa gasen i botten.
Vi hann med justeringarna som skulle göras och nu har jag precis kommit hem, och jag har hämtat ut delarna till min bil så vi kan laga den.
Väl hemma han jag bara vända ryggen mot rullstolen så hade Telma hunnit lära sig att manövrera den åt alla håll!
Helt otroligt!
Min lilla unge körde den som hon inte gjort annat, och jag själv får tilt i huvudet och måste tänka när man ska svänga.
Jag lade upp en film på Instagram på henne när hon kör.


20130822-112122.jpg
(Bara en skärmdump)

Nu ska jag försöka vila bort lite värk innan jag ska fortsätta med vardagen!

2 kommentarer:

Carola L sa...

Hoppas att du kommer trivas med den! Det är en smidig rullstol och ungarna lär sig snabbt att manövrera :-)

Monica sa...

Fy för bilar. Skroten nästa ;) Barn e snabba på att lära sig och jag antar att du inte får ha rullen ifred.