fredag 27 september 2013

Hej hej hallå!

Jag hoppas att inställningarna funkar och ni nu hamnar här istället.
Jag börjar lite på ny kula. Jag känner att det behövs.

Det har varit jobbiga dagar den senaste tiden, motgångar. Tomhet efter Franke.
Bob är ledsen, somliga säger att hundar inte kan känna sorg, men det tror jag inte på. Han är inte sig själv utan väldigt lågmäld.
Det gör ont i mig.
Telma har inte heller riktigt förstått att Franke inte kommer tillbaka. Hon tittar ut genom fönstret och frågar om han är i skogen och leker.
Men hon är inte ledsen, för hon förstår inte sammanhanget.

Idag ska jag försöka bli människa efter förkylningen som inte är helt borta än, och jag ska försöka få hemmet att se ut som ett hem.
Fredag, det kunde vara en festlig dag?


 

2 kommentarer:

Monica sa...

Det verkar funka.

Jag som har jobbat med djur och har katt själv vet att djur känner sorg. Kram! <3

marie sa...

Så bra att det funkar ^^