lördag 28 september 2013

Lördag

Jag vaknade alldeles för tidigt för att det skulle kännas ok en lördag. Men det visste jag inte förrän jag kom ner och tittade på min telefon. Väckarklockan uppe var svart och det var strömavbrott och är fortfarande.

Igår försökte jag få lite ordning på torpet som ser ut som ett bombnedslag eftersom jag varit sjuk hela veckan. Jag körde igång tvättmaskin och diskmaskin.
Det var bara jag och Loke och Telma hemma, är de stora barnen hemma brukar de få hjälpa mig att hänga tvätten på övervåningen, men nu tog jag hand om det själv.
Några steg upp i trappan med famnen full av blöta kläder ville inte min höftled hjälpa till att ta mig uppåt.
Jag tappade balansen, blev livrädd, ramlade i trappan baklänges men lyckades vrida mig i luften så att jag inte landade på rygg på golvet nedanför utan mer på sidan.
Stackars mina små barn som blev helt förskräckta. Loke frågade vad han kunde göra för att hjälpa.
Och när jag låg där bland blöta kläder på golvet kom mannen hem och blev lite förskräckt han med.
Jag tror att han bar mig till soffan, och där låg jag ända till kvällen. Det gick ju bra, egentligen, jag bröt ju inget, men jag tror att jag är blåslagen på höften och låret och ryggen känns inte riktigt hundra och som grädde på moset har jag haft en sprängande huvudvärk sen dess.
En av anledningarna till att jag vaknade så tidigt imorse.

Idag måste hag försöka kurera bort huvudvärken, och komma mer på fötter. Vi ska på kalas i eftermiddag och jag måste åka till något köpcentrum idag eller imorgon och handla. 
Min älskade lilla råttunge Telma fyller tre år på tisdag, och hon har pratat om födelsedagspaket i veckor nu. Och på måndag startar hennes inskolning på dagis, så hennes garderob behöver fyllas på lite.


 

Inga kommentarer: