torsdag 12 september 2013

Hej Torsdag

Uff vilken dag.
Jag ringde vc imorse och fick en läkartid för Loke strax efter skolan slutade.
Men på förmiddagen ringde vc tillbaka och sa att de råkat dubbelboka och undrade om vi kunde komma redan kvart i tolv istället.
Telma var på världens trilskaste humör när vi skulle åka så det blev stressigt. Jag letade rätt på Loke i skolan och stressade in med barnen på vc.
Doktorn tittade, hon funderade på om det kunde vara en svinkoppa och skrev ut salva för det.
Men samtidigt så stämde liksom inte historiken med det. Och han har ju aldrig fått någon klåda för de här såren som kommit ensamma sporadiskt.
När jag tittar och läser om svinkoppor så ser det inte lika ut heller.
Vi ska tillbaka och lämna prover imorgon och kolla blodstatus för säkerhets skull.


20130912-185607.jpg

När vi kom hem var Telma fortfarande på avigt humör så jag gick ut på tomten med barnen. Det funkade bra med glada miner i en kvart ungefär, sen slog Telma i hakan och underläppen på kanten till studsmattan så blodet sprutade och nu har hon en stor och öm fläskläpp.

Det blev inte mindre grin för det kan man säga.

Till middag skulle jag laga köttfärssås och makaroner. Men det fanns inte tillräckligt med makaroner så ilsken fick jag åka ner till byn och handla. Hej och hå. Äldsta dottern fick följa med som bärhjälp.
Väl hemma igen klirrade det konstigt i grytan som jag fräste köttfärsen i. En glasbit! I köttfärsen!
Jag fattar inte hur den hamnat där, om den låg där från början? Ett glas gick sönder i diskmaskinen här om dagen, kanske någon skärva hamnat på.... ...skärbrädan jag hackat lök på eller nåt? Lite konstigt, men jag vågade inte använda köttfärsen utan ringde och beställde pizza och fick sätta mig i bilen och åka igen.
Nu är jag slut. Fan jävla värk.
Det blir tidig nattis idag!

1 kommentar:

Monica sa...

Vissa dagar vill man bara slippa och dra täcket över huvudet.