fredag 13 september 2013

Smidigt

Fredag morgon, fredagen den TRETTONDE?

Telma somnade redan klockan sex igår kväll, men vaknade igen vid åtta och grinade för att den svullna läppen gjorde ont. Hon vill inte låta mig titta ordentligt, men den är rejält svullen och det ser ut att vara ett jack på insidan av underläppen. När jag åker ner till vårdcentralen med Loke strax ska jag fråga om någon sköterska kan ta sig en titt på Telmas läpp. Blir jag hänvisad till akuten med den så blir jag tokig tror jag, jag är trött på att fara land och rike runt till olika sjukhus var och varannan dag.

 

På tisdag ska jag till Karolinska i Stockholm och träffa någon slags ortopedisk professor ang mina höfter.
Jag pratade med ortopedmottagningen i Uppsala förra veckan och de talade om att jag kunde få ta sjuktaxi till Karolinska.

Så jag har ordnat barnvakt och imorse ringde jag för att boka resan. Då visade det sig att de inte alls lagt in att jag får åka utomläns. Men tack!

Nu vet jag inte hur jag ska lösa detta, ortopedmottagningen är snudd på omöjlig att få tag på med kort varsel och jag kan inte köra så långt själv och i synnerhet inte hem efter att ha blivit undersökt i höfterna.

Tack för att allt blir så enkelt jämt!

Men, nu är det dags att klä ut mig och barnen till människor och åka ner till vc.

jag

1 kommentar:

Monica sa...

Det har blivit fel. Ring bums så lägger de in rätt.