onsdag 11 september 2013

Onsdag

Börjar förmiddagen med en DIY uppfräschning.

Mitt slitna hår har jag kapat med nästan en decimeter och en uppklippning och efter hårtvätt sköljde jag det med äppelcidervinäger. HIMMEL så mjukt det blev!

Luggen klippte jag också. Jag behövde en förändring. Fortfarande så funderar jag på om jag ska bli mörkhårig igen, men jag har inte bestämt mig...

SONY DSC

I eftermiddag ska jag ta Loke till vårdcentralen efter skolan.

Kommer ni ihåg att han hade en liten prick som på ett par dagar blev till ett konstigt jättestort sår under skinkan? Det såg ut som ett öppet brännsår. Då var vi till akuten med honom och fick penicillin, doktorn visste inte alls var det var för något, men efter ca en vecka hade det läkt.

Strax efter det fick han som en liten finne ovanför där såret suttit, jag har hållit koll på den och den har varit där oförändrad i flera veckor.

Men så igår eftermiddag sa han att han hade ont där, jag kollade och den lilla plitan hade som fläkt upp sig till en krater och var röd runt om. och han är väldigt öm.
Precis som förut så gör det bara ont, ingen klåda.

Så jag ringde vc och frågade vad vi skulle göra, jag ville gärna få kolla hans blodstatus eftersom han för ett par år sedan hade något liknande på benet och i samband med det också hade för lite vita blodkroppar. då fick vi gå och ta blodprover ett par gånger i veckan i en månads tid tills proverna var normala.

Vi fick en tid hos distriktsköterskan idag. Jag känner mig inte orolig för såret i sig, utan för att det måste ha ett samband med alla andra gånger han har fått såna här konstiga hudåkommor som ingen kan förklara.
Så, vi får se vad sköterskan säger. Konstigt är det i alla fall. Det hade känts mer normalt om det kliade.

 

Inga kommentarer: