tisdag 3 september 2013

Tisdag

Jag låg i princip hela helgen och mådde uselt.
Magattackerna kom tillbaka. Trots att jag tog de starka mediciner jag fick med mig hem från akuten sist, så hjälpte det inte.
Jag väntade ut smärtan. Ville inte åka till sjukhuset, och på söndagskvällen var det nästan över. Trist att kasta bort en helg på det där viset.
Om det bara vore magsmärtor?
Om det räckte med en enda grej?
Det gör det så klart inte och jag är den tråkigaste människan i världen.

Jag vet inte om min kraftiga smärta i ryggen fortfarande beror på att bakluckan på bilen smällde igen över ryggen, det var ju ett tag sen nu.
Det trycker och pulserar och värker, känns som om jag hade rostiga spikar inslagna i korsryggen. Och det strålar hemskt ner i benen.
Jag väntar på att någon på sjukhuset ska ringa och tala om att de bestämt vilken doktor jag ska få träffa efter magnetröntgen nästa vecka.
Jag väntar också på en utomstående bedömning av mina magnetröntgenbilder, från en neurokirurg. Väntar. Väntar.

Igår åkte vi och storhandlade. Fast det blev inte så mycket till storhandling, för även om min rullstol var med och var till hjälp så var inte min hjärna med.
Men det blev en lunch på Mc Donalds i alla fall.


20130903-101935.jpg
Här är en typisk Telma när hon "äter" lunch.

Om ni inte är känsliga kan ni få se vad som finns i min rygg?
Här är ett par bilder från magnetröntgen jag gjorde i juni.

Tre av bilderna är som rakt bakifrån kan man säga, och man ser några av cystorna som vita ballonger mitt i korsryggen.
En av bilderna är nedre ryggraden från sidan.
imageKan ingen bara plocka ut de små djävlarna?

2 kommentarer:

Monica sa...

Fy tusan. Inte konstigt att du har smärtor :( Funderar på om de kan ge dig nervblockader men det får bara ges tillfälligt. Det ska finnas en metod som ger långvarig smärtlindring men ges i princip bara till cancersjuka med svår smärta. Något borde de kunna göra för så här kan du inte ha det. <3

Camilla sa...

Jag fick idag reda på att jag har en cysta i L5-S1 alltså vid korsryggen.
Letar frenetiskt efter svar.
Har du opererat dig?