torsdag 17 oktober 2013

The owls are not what they seem.....

Ibland när det blir sådär dödstyst i bloggen, så är det för at jag har gått in i ett slags creative mode.
Jag håller på att lära mig att sticka mer avancerade saker än bara slätstickning. Och jag försöker lära mig att läsa mönster!
Och det går framåt! Jag är urusel påatt sticka efter mönster och brukar ge upp, men nu jäklar ska det gå!


 

 Så här började jag imorse, med en hemmagjord flätsticka till hjälp.
Det var inte lätt att hålla koll på tre stickor samtidigt och mona dumma fingrar låser sig i lederna hela tiden, men skam den som ger sig!

Så här långt har jag kommit nu, och jag var tvungen att sy dit pärlor så att ni ser att det faktiskt bli ugglor!



 


 

 Detta är bara ett övningsexempel inför ett större projekt som jag ska ge mig på. Tantkörkortet närmar sig, virkar, rullar köttbullar och stickar, jojomen..

1 kommentar:

Monica sa...

Wow vad häftigt :)