söndag 20 oktober 2013

maniskt

Hux flux var det söndag!
Och det är kalla sju minusgrader ute.

Jag har varit lätt manisk sen sist. Och stickat, stickat, stickat. Det är som en kick att behärska något nytt!
I fredags fick jag göra ett avbrott på kvällen och styla Loke och skjutsa honom på disco, och ja, äta middag och annat värdsligt behövdes också.
Och igår förmiddag åkte jag och mannen och köpte vinterdäck till min bil. Skönt att ha det ordnat.
Men sen så har stickorna gått varma.



Jag har bara lite kvar innan det är färdigt och sen ska ni få se!
Det är så roligt att det är värt hysteriskt ont i fingrarna, och med rundstickor blev det skonsammare för axlarna.

 

4 kommentarer:

Fjärils Linda sa...

Vad mycket fint du gör, virkar, stickar, syr m.m. Jag är också väldigt pysslig av mig men min Eds kropp är inte så samarbetsvillig. Får ofta så ont att jag inte kan handarbeta på flera dagar t.o.m. veckor. Värst är nog att sitta vid symaskinen. Får så vansinnigt ont i ryggen när jag är tvungen att sitta som en "normal" människa. Men även att sticka är tufft för händer/fingrar ,armar/axlar. Har du några tips på hur du sitter eller bär dig åt för att avlasta kroppen när du stickar eller virkar ? Nu har jag köpt en quick knit från panduro, tänker att då kan jag vila arbetet i knät med lite kuddar vid sidorna som stöd för armarna. Ska prova om det går bättre, men jag skulle gärna vilja fixa att sticka mönster med vanliga stickor. Kram

Anonym sa...

Jätte fina kram Andrea

marie sa...

Hej Linda och tack för din kommentar. Det tar på kroppen att handarbeta, när jag gör det är jag som i mitt adhd-esse. Jag får sån kick av det att jag bokstavligen kör på maniskt. När jag har såna här perioder lyckas jag oftast köra över smärtan, men så fort jag slutar kan jag knappt hålla i en kaffekopp. Jag har också testat quick knits, men jag tycker det blir värre för fingrarna. Sticka med vanliga stickor funkar bäst med rundstickor, skonsammare för axlarna. Då kan man till och med ligga ner och sticka för stickorna tar ingen plats! Kram Mu

Fjärils Linda sa...

Tack för tipset, jag får prova rundstickor och se om det funkar för mig. Är lite nyfiken, har ugglor någon särskild betydelse för dig? Dina ugglemössor är ljuvliga!
Tänker mycket på dig och allt som händer med din kropp. Du har det tufft, men du verkar vara en tuff tjej också. Hoppas att det ska ordna sig så allt blir så bra det bara kan för dig. Kram